Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)
  • Forfatter
    Anders Teglman
    7 Indlæg

@Erik ll, “Som Erik Bossing skrev 16.07.2018, kan man forsøge at kontakte Hans Bo Jacobsens søn, Michael Bo Jacobsen Roepstorff, der formelt er direktør.

Man må i så fald håbe at æblet er faldet så langt fra stammen som overhovedet muligt og at MBJ er udstyret med et moralsk og etisk kompas der er lidt bedre synkroniseret end det fædrende ophav, således at enhver modtager sit.

Jens Pfingstl
    64 Indlæg

Direktøren har det juridiske ansvar, men ingen moral.

Den der reelt bestemmer har det moralske ansvar, men intet juridisk ansvar.

Dette er naturligvis kun et gæt !!!

Måske hovedpersonerne selv vil byde ind?

;-)

Moesgaard
    65 Indlæg

Jeg har i dag talt med Hans Bo omkring hans Corvair, som han har til salg.
    Han fortalte om bilens fortid og nuværende stand. Bilen står meget pæn og original. Mekanisk i orden. Billederne viser umiddelbart også at bilen er i en pæn stand.
    Han var interesseret i bytte med min taunus plus et beløb til ham- så alt lyder jo fint. MEN så begynder man at læse op på ham og CC Garage.

What to do??
    Kan jo forstå at han skylder penge væk til flere, men er der nogen der har erfaring med at handle med ham?
    Var det mig der skulle have penge i bytte ville jeg nok være meget mistænksom , efter det man kan læse på nettet.
    Hvis vi når til en handel vil jeg have hans Corvair til en FDM gennemgang.

Alarmklokkerne blinker, men er der nogen der har lavet ordentlige handler med ham… Er der andre gode råd eller forslag..?
    Er der evt nogen der har set den Corvair live..?

Erik Bossing
    37 Indlæg

Bilen har stået til salg meget længe, som du nok allerede ved.

En handel med Hans Bo er “risikofyldt”, for man kan desværre nok ikke tro på hvad han siger….. Det er vist bevist mange gange..

Advarslerne skal gå på at INGEN af de biler han sælger er “hans egne” som han ellers ynder at sige. De er ALLE med meget stor sandsynlighed behæftet med en form for gæld, eller blot ikke betalt til eventuelle sælgere, der stadig tør lade ham sælge deres biler.

Bilerne har ofte været flyttet rundt mellem selskaber, eller er blot “glemt” i forbindelse med selskabers konkurs, og derefter blot sat til salg i et af de kørende selskaber.

Så rådet herfra er – prøv på alle mulige måder at få sikret at du ikke køber en behæftet bil, og betal IKKE penge til Hans Bo før du er 100% sikker på at alt er OK med den købte bil.!! Tilbagehold evt. en del af byttesummen til uventede reparationer!
    Bilerne er oftest ikke behandlet og serviceret korrekt, grundet mangelende likviditet i selskaberne,, og hvis der opstår problemer, så
    Kan du 100% sikkert få store problemer med at få et evt. udlæg til reparation udbetalt fra Hans Bo, hvilket bør stå lysende klart efter diverse indlæg her på ViaRetro.

Erik Bossing
    37 Indlæg

Bemærk iøvrigt at Hans Bo IKKE er ansat i nogle af sønnens selskaber, og dermed IKKE kan tegne selskaberne på nogen måde.
    Han er iøvrigt idømt konkurskarantæne efter en konkurs i 2016, og må slet ikke drive virksomhed, hvor han ikke er personligt økonomisk ansvarlig!
    Så tjek også hvilket selskab du handler med, og at en berettiget person underslriver eventuelle papirer! ,

Moesgaard
    65 Indlæg

Ja bilen har vist stået 2-3 år hos dem.. Men om det skyldes dårlig omtale, manglende interesse for modellen eller om der er gemt noget i bilen, er ikke nemt at vide.
    Men mange forhandlere har jo ofte nogle biler stående i længere tid.
    Når man handler privat , køber man jo også ” katten i sækken” . Det bør vel fremgå af bilbogen om der er restgæld i bilen. .
    Hvis man tjekker reg.attesten, kan man vel se den nuværende ejer.

Erik Bossing
    37 Indlæg

Bilen er afmeldt i DMR den 19/3 – UDEN aflevering af nummerplader! ,

Så kør IKKE en prøvetur, hvis pladerne sidder på bilen…Den er ikke forsikret, selvom den er synet 11/4! ,!
    (syn tjekker IKKE forsikring)

Forsikring er ophørt 20/3 og der er p.t. Ikke tilmeldt en ny..

Set i DMR – kan også ses via tjekbil eller nummerplade app på telefoner.- billede med nummerplade på hjemmesiden.

Jan Olsen
    3 Indlæg

Jeg kan kun advare om at handle med Hans Bo…
    Jeg har lavet biler for Hans og har også et større beløb tilgode som jeg højst sandsynligt aldrig nogensinde ser.
    Jeg er bekendt med den omtalte Corvair og den bil har ikke været på gaden i en del år.
    Og det hjælper jo ikke noget med papirer på handlen når han løber fra alt hvad du aftaler med ham ..

Moesgaard
    65 Indlæg

Kender du andet til bilen..?
    Mener den er synet i 2018.

Jan Olsen
    3 Indlæg

Bilen vil jeg mene at du jo selv skal vurdere om det er noget du er interesseret i :-) ..
    Men det er jo mere ham du handler med du skal være opmærksom på …

Moesgaard
    65 Indlæg

Ja det er jo lige det der lidt er problemet.
    Bilen ser jo ud til at være i fin stand og synet. Den har godt nok stået stille et par år, men det er der jo mange der har ved en forhandler.
    Det er mere om der er nogle skjulte fejl eller mangler i bilen.
    Kan godt se at hvis der bliver noget med bilen efter et køb, er der nok ikke nogen hjælp at hente. Det tyder alt historik jo på… desværre.
    Hvor grundig er et FDM eftersyn..? Nok til at få et grundig overblik over bilen tilstand..??

Jan Olsen
    3 Indlæg

Jeg er sikker på at du finder en løsning på problemet. .
    Og hvis du vælger at handle med Hans og han så løber fra en aftale eller regning som han ofte gør så skriv endelig til mig, Jens, Kenneth, Erik eller nogen af alle de andre han har snydt så kan vi jo allesammen mødes omkring hans bord på Toldboden

Erik II
    29 Indlæg

Hej Moesgaard
    Hvordan går det med maling og samling af din Ford?
    Du skriver, at “Bilen ser jo ud til at være i fin stand”, men hvorfra ved du det? Hvis du virkelig er interesseret i den Corvair, skal du først bevæge dig ud i kulden og se den med dine egne øjne. Det er ikke nok at sidde hjemme i varmen og lade sig forføre af billeder og annoncetekst. Husk at bede om at se og fotografere bilens registreringsattest og seneste synsrapport. Hvis bilen er et “kommissionssalg”, dvs. Hans Bo/Michael Bo er ikke sælger, men mægler mellem sælger og køber, og papirerne ligger hos sælger, må han selv have en kopi, som du kan fotografere. Ellers må han fremskaffe papirerne eller give dig sælgers kontaktoplysninger.
    Annoncen siger 75.000 km, men hvorfor havde bilen så kørt 125.000 km ved syn i 2008 og 2009 og 84.000 km ved syn i 2018? Er du opmærksom på, at bilens speedometer og afstandsmåler ser ud til at måle miles og ikke km? Måske har man rodet rundt i omregning fra miles til km, men det giver ikke mening, at bilen nu har kørt mindre end i 2018.
    Er du opmærksom på, at bilen har en 2-trins automatgearkasse?
    Du skriver, at “Det er mere om der er nogle skjulte fejl eller mangler i bilen”, men kan FDM finde dem, eller er de også skjult for FDM? Her kan du læse om FDM Brugtbiltest: https://fdm.dk/produkter/biltest/testtyper-priser/brugtbiltest
    Hvis du beslutter dig for at købe bilen, vil jeg foreslå, at du griber det an som en ejendomshandel. Du indbetaler købesummen på en deponeringskonto i sælgers navn i sælgers bank, og indeståendet er spærret, indtil du frigiver beløbet, hvilket du først skal gøre, når du står med bilen, nøglerne og en ny registreringsattest. Dermed er du sikker på ikke at betale uden at få bilen, og sælger er sikker på at få betaling, når betingelserne er opfyldt.
    Jeg håber, at du er klar over, at Chevrolet Corvair har hovedrollen i første kapitel i denne bog: https://www.ebay.co.uk/itm/Unsafe-At-Any-Speed-by-Nader-Ralph/143088245950?hash=item2150b95cbe:g:T6wAAOSw2sxcObhw:rk:3:pf:0
    Bogen kan også lånes her: https://rex.kb.dk/primo-explore/fulldisplay?docid=KGL01009533158&context=L&vid=NUI&lang=da_DK&search_scope=KGL&adaptor=Local%20Search%20Engine&tab=default_tab&query=any,contains,unsafe%20at%20any%20speed&sortby=rank&facet=rtype,include,books&mode=Basic

Moesgaard
    65 Indlæg

Hej Erik
    Jamen det går jo fremad med forden. Vi blev desværre sat lidt tilbage i projektet, dels pga at min mekaniker røg ind i noget sygdom og dels at jeg fik nyt job i Aarhus. Så bilen har stået lidt stille her over november og december.
    Men nu er værkstedet åbnet igen og projektet genoptaget!?
    Vi mangler nu ikke meget… bare alle de små detaljer .
    Kabinen er næsten færdig, med nymalet bund, måtter og helt ny himmel.
    Så mangler vi at montere blink, kofangere, nye dæk, og div. Emblemer og lister .
    Men vigtigst af alt er at få monteret døre og skærme , så fe passer sammen hele vejen rundt. Det kræver lidt arbejde, men mon ikke vi får det på plads..??

Jeg er stadig i tænkeboks mht den Chevy. Synes virkelig den er fed og anderledes… og ser flot ud. Men ka, selvfølgelig skal jeg ud og de og prøve den hvis jeg går videre med bilen.
    Jeg har i første omgang, bedt om at få tilsendt en video af bilen hvor den er startet og hvor han filmet rundt i alle kroge og i kabinen… bare for at få et første indblik af bilen…
    Nu skal jeg jo også have forden færdig først , så jeg må se hvad der sker..,, kan jo også være der kunne være andre biler, der kunne friste ?

Erik II
    29 Indlæg

Hej Moesgaard
    Det er godt at høre, at det går fremad med din Ford. Lad os endelig se billeder fra processen.
    Når jeg genlæser mit indlæg, kan jeg se, at det er skrevet i en lidt hård tone, og det beklager jeg.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 49 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.