Viser 15 indlæg - 436 til 450 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    Kondrup
    464 Indlæg

Jewer Isuzu 117 coupe er helt rigtigt……

Så må vi jo se hvor frisk Jewer er i dag!!! JEWER du server ;-)

jewer
    894 Indlæg

Hohoh – det er godt man kan huske lidt fra de gamle Bil Revyer:>) . Jeg kommer lige med en dobbeltserv:

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Arh, den er måske nok rigeligt obskur. Der er kun lavet nogle få forseriemodeller af den dvs. den er aldrig gået i egentlig serieproduktion. Jeg frekventerede lige Hassings Billeksikon. Ikke en gang dér er den nævnt – og den bog plejer s’gu ellers at indeholde stort set alt hvad der er produceret af forskellige bilfabrikanter.. Lad os se om der er nogle af Jer der kan komme frem til mærket.

Jens
    162 Indlæg

Nash?

Og det er rigtigt som du siger med Kegressen :-) :

Attachments:
    Kondrup
    464 Indlæg

Er den fra denne side af andedammen? eller fra det vilde vesten??

Der er et eller andet der råber Panhard oppe i mit hoved……..

Jens
    162 Indlæg

Eller en tidlig Turbot.

Ingen af navnene hidtil passer dog, hvis den bageste bil har navnet skrevet over grillen: Dér er flere bogstaver.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jewer, hvis der er selve fabrikken, der aldrig blev til mere end disse forseriemodeller, så har jeg ikke lige noget bud. Hvis det er bilerne på billedet, altså selv modellen, så måske:

D’herrer ovenfor ledte mig i retning af Frankrig, og nummerpladen på den bagerste ku’ godt være fransk. Hvis min navnebror har ret i. at det er fabriksnavnet der står på kølerhjælmen af den bagerste, leder vi altså efter et fransk mærke med et langt navn, der lavede biler omkring 1950 (?). Hvad med Rosengart, de eksisterede stadig – ka’ huske vi havde dem med i den gamle billedquiztråd, men ikke modelnavnet på den som blev lagt op dengang. Det var i øvrigt en produktionsmodel. Men altså,for at gøre en lang historie lidt længere: prototyper fra Rosengart?

Jens
    162 Indlæg

Står der Espenlaub på den forreste nummerplade?

jewer
    894 Indlæg

Hehe – troede ikke der var nogle af Jer der kunne se hvad der stod på bilerne – jeg må se at bruge mine briller noget mere:>) Det er helt korrekt at der står Espenlaub på dem. Der findes ikke ret meget om dem på nettet – med billeder i hvert fald. Wiki har en længere smøre om Espenlaub – på Tysk desværre. Men i øvrigt en ganske spændende historie.
    Seren over til Jens:>).

jewer
    894 Indlæg

*Serven*

jewer
    894 Indlæg

Gugl “Espenlaub auto” – der dukker lidt historier op :>)

Jens
    162 Indlæg

HA – det har jeg aldrig hørt om, det må jeg gurgle.

Det var bare et godt gæt, jeg var meget i tvivl men har en skabstysk side til mig når bare det ikke gælder biler. Jeg havde en gang en Polo i tre ugers tid.

Her er spørgsmålet:

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Haha – tror også der er en skabsstysker gemt i mig – kan i hvert fald godt li’ pølser, schnitzel og Bier vom Fass:>)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Supergod quiz Jewer!- Espenlaub havde jeg ALDRIG hørt om. Fedt at man kan blive klogere her i tråden :-)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Her er svaret…

Bag nakkestøtterne i et billede jeg har sendt her: https://www.viaretro.dk/2014/11/visuel-soendag-hopla-med-sydlandsk-skoerhed/ gemmer sig det samme … i førsteudgaven – en af mine yndlingsinstrumenteringer…

God aften

Og lidt til os drømmere… http://www.coys.co.uk/auction.php?itemID=2012

Og til tvivlere om min krystalkugle og clairvoyance evne… Lars K. det er ikke en Lotus Esprit… ,-)

Sov godt

Viser 15 indlæg - 436 til 450 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.